شرکت Capcom آخرین گزارش مالی خود را منتشر کرد

اوایل این هفته، مایکروسافت فاش کرد که راه اندازی Starfield منجر به افزایش 13 درصدی درآمد کلی محتوا و خدمات Xbox در سال مالی 2024 سه ماهه اول شد. اکنون، Capcom آخرین دور مالی خود را منتشر کرده است - دوره شش ماهه ای که در سپتامبر به پایان رسید - و در آن نشان می دهد که هم درآمد و هم سود به لطف عرضه عالی بازسازی Resident Evil 4 و Street Fighter 6 افزایش یافته است.

مجموع فروش بازی از 21.3 میلیون در سال گذشته به 22.6 میلیون واحد افزایش یافته است که منجر به افزایش فروش خالص 53 درصدی از 49067 میلیون ین به 74934 میلیون ین شده است. درآمد عملیاتی نیز 55 درصد افزایش یافته است. در مورد دلیل، کپکام به انتشار نسخه بازسازی شده Resident Evil 4 که در ماه مارس منتشر شد، Street Fighter 6 که در ماه ژوئن برای پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه های شخصی عرضه می شود و سری Monster Hunter آن اشاره می کند.

Resident Evil 4 به میزان 5.45 میلیون واحد فروخته است، در حالی که Street Fighter 6 به میران 2.47 میلیون واحد فروخته است. Monster Hunter Rise، با گسترش Sunbreak خود،  6.5 میلیون دستگاه فروخته است. کپکام همچنین فاش کرده است که  Resident Evil 2 Remake  بیش از 13 میلیون واحد فروخته است و Resident Evil 3 Remake  نیز8 میلیون واحد فروخته شده است. Monster Hunter Now که اخیراً منتشر شده است، یک برداشت Monster Hunter در بازی Pokemon Go، تا هفته گذشته بیش از 10 میلیون بار توسط بازیکنان دانلود شده است.

کپکام می گوید کل سری Resident Evil بیش از 150 میلیون واحد فروخته است و Monster Hunter نیز بیش از 95 میلیون فروخته است. فرنچایز Street Fighter نیز52 میلیون فروخته می شود. در اینجا برخی از نکات برجسته سریال وجود دارد:

Mega Man: تعداد 41 میلیون دستگاه فروخته شده است

Devil May Cry: تعداد 30 میلیون واحد فروخته شده است

Dragon's Dogma: تعداد 7.9 میلیون

منبع : gameinformer

نظردهی (بدون نیاز به عضویت)
ثبت


    نظرات