Naughty Dog توسعه The Last Of Us Online را متوقف می کند

Naughty Dog اعلام کرده است که تولید The Last of Us Online را متوقف کرده است، عنوان چند نفره طولانی مدت خود که در دنیای محبوب پسا آخرالزمانی آن قرار دارد.

در یک پست وبلاگ، Naughty Dog توضیح می‌دهد که تصمیم «فوق‌العاده دشوار» برای لغو پروژه را پس از اینکه ظاهراً آنقدر بزرگ شد که استودیو متوجه شد باید منابع ارزشمندی را برای حمایت از آن پس از راه‌اندازی برای سال‌های آینده اختصاص دهد، گرفت. وقتی با این واقعیت مواجه شد که باید به استودیویی تبدیل شود که صرفاً به پشتیبانی از یک بازی خدمات زنده اختصاص داده شده است یا به تجربه های تک نفره ادامه دهد، گزینه دوم را انتخاب کرد.

در اینجا بیانیه کامل ناتی داگ آمده است:

ما متوجه شدیم که بسیاری از شما منتظر اخباری در مورد پروژه ای بوده اید که ما آن را The Last of Us Online می نامیم. هیچ راه ساده ای برای گفتن این موضوع وجود ندارد: ما تصمیم فوق العاده سختی را برای توقف توسعه آن بازی گرفته ایم.

ما می دانیم که این خبر برای بسیاری سخت خواهد بود، به خصوص انجمن اختصاصی ما The Last of Us Factions، که جاه طلبی های چند نفره ما را به شدت دنبال می کنند. ما به همان اندازه در استودیو له شدیم که مشتاقانه منتظر گذاشتن این بازی در دستان شما بودیم. می‌خواستیم پیشینه‌ای از چگونگی تصمیم‌گیری را با شما در میان بگذاریم.

از زمانی که ما روی The Last of Us Part II کار می‌کردیم، تیم چندنفره در مرحله پیش‌تولید این بازی بوده است – تجربه‌ای را ایجاد کردیم که احساس می‌کردیم منحصربه‌فرد بود و پتانسیل فوق‌العاده‌ای داشت. همانطور که تیم چند نفره در طول این مدت مفهوم خود را برای The Last of Us Online تکرار می‌کرد، دیدشان متبلور شد، گیم‌پلی بازی زیباتر و رضایت‌بخش‌تر شد، و ما در مسیری که در آن حرکت می کردیم، مشتاق بودیم.

در ادامه تولید ، دامنه عظیم جاه طلبی ما روشن شد. برای انتشار و پشتیبانی از The Last of Us Online، باید تمام منابع استودیوی خود را برای سال‌های آینده پشتیبان محتوای انتشار پست قرار دهیم، که به شدت بر توسعه بازی‌های تک‌نفره آینده تأثیر می‌گذارد. بنابراین، ما دو مسیر پیش روی خود داشتیم: تبدیل شدن به یک استودیوی بازی‌های خدماتی انحصاری یا ادامه تمرکز بر روی بازی‌های تک‌نفره که میراث Naughty Dog را مشخص کرده‌اند.

ما بی نهایت به همه افراد حاضر در استودیو که این پروژه را تحت تأثیر قرار دادند افتخار می کنیم. آموخته‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری این بازی به چگونگی توسعه پروژه‌های ما کمک می‌کند و در جهتی که به عنوان یک استودیو به پیش می‌رویم بسیار ارزشمند خواهد بود. ما بیش از یک بازی تک‌نفره جاه‌طلبانه و کاملاً جدید داریم که در اینجا در Naughty Dog روی آن کار می‌کنیم، و لحظه شماری میکنیم که اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که در آینده در راه است به اشتراک بگذاریم.

تا آن زمان، ما از جامعه خود برای حمایت در طول سال‌ها بسیار سپاسگزاریم.

The Last of Us Online در ابتدا به عنوان یک حالت چند نفره متصل به The Last of Us Part II در نظر گرفته شده بود که به عنوان جانشین حالت Factions بازی اول عمل می کرد. با این حال، با گسترش دامنه آن، Naughty Dog تصمیم گرفت تا آن را به یک تجربه مستقل بزرگتر تبدیل کند تا انتشار کمپین تک نفره قسمت دوم را در اولویت قرار دهد، که در سال 2020 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت (در حالی که طرفداران را قطبی می کرد). The Last of Us Online اولین حضور رسمی‌تر خود را در فستیوال بازی تابستانی در سال 2022 انجام داد، اگرچه استودیو فقط هنر مفهومی را فاش کرد و هیچ فرصتی برای انتشار نداد.

 

در ماه ژانویه، Naughty Dog هنر مفهومی جدیدی را منتشر کرد و قول داد که در اواخر سال جاری جزئیات بیشتری را در مورد بازی به اشتراک بگذارد. در ماه مه، استودیو اعلام کرد که به زمان بیشتری برای کار روی پروژه در میان گزارش‌هایی مبنی بر توسعه مشکل نیاز دارد. در ماه اکتبر، 25 کارمند در بخش‌های مختلف (عمدتاً QA) اخراج شدند و گزارش‌ها حاکی از آن بود که توسعه TLOU Online زیاد دلگرم کننده نبوده است. چند هفته بعد، سونی این عنوان را در کنار تعداد نامعلومی از عناوین خدمات زنده آینده به تاخیر انداخت.

این خبر به عنوان یک نقص بزرگ در سالی عالی برای فرنچایز عمل می کند. ماه گذشته، سونی بازی The Last of Us Part II Remastered را معرفی کرد، نسخه‌ای مدرن‌شده از بازی 2020 که ماه آینده با پیشرفت‌ها و اضافات جدید مانند حالت Roguelite No Return عرضه می‌شود. سریال The Last of Us شبکه HBO در اوایل امسال با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و جایزه بهترین اقتباس را از آن خود کرد. این فرنچایز حتی خانه خالی از سکنه خود را در شب های ترسناک هالووین یونیورسال استودیو دریافت کرد.

منبع : gameinformer


 

نظردهی (بدون نیاز به عضویت)
ثبت


    نظرات