بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد هفته آینده از سمت خود کناره گیری می کند

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که در 29 دسامبر از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. این خبر دو ماه پس از آن منتشر شد که مایکروسافت رسما خرید توسعه‌دهنده/ناشر را تکمیل کرد.

در حالی که قبلاً اعلام شده بود که Kotick در طول سال 2023 به عنوان مدیرعامل باقی خواهد ماند تا به سهولت انتقال مایکروسافت/اکتیویژن کمک کند، اعتقاد بر این بود که او در 1 ژانویه 2024 از سمت خود کناره گیری می کند (اگرچه تایید نشده است). این بدان معناست که اکتیویژن بلیزارد سال 2024 را بدون هدایت کوتیک برای اولین بار در 30 سال گذشته آغاز خواهد کرد.

مایکروسافت هنوز جایگزین Kotick را معرفی نکرده است. بر اساس گزارش The Verge، چندین مدیر اجرایی اکتیویژن تا ماه مارس شرکت را ترک خواهند کرد، از جمله نایب رئیس بلیزارد و پادشاه همام سخنینی و مدیر ارشد ارتباطات لولو مِسروی، که به ترتیب در ماه های دسامبر و ژانویه شرکت را ترک خواهند کرد.

در حال حاضر، مدیران باقی مانده در اکتیویژن بلیزارد، مانند نایب رئیس، توماس تیپل، رئیس بلیزارد، مایک یبارا، و رئیس پادشاه، تجودولف سامستاد، به مدیران ارشد اخیراً بازسازی شده در مایکروسافت گیمینگ، یعنی رئیس محتوای بازی و استودیوهای آن، مت بوتی، گزارش خواهند داد. .

Kotick ایمیل زیر را برای کارمندان در مورد خروج آینده خود ارسال کرد:

افراد خارق العاده،

در طول سال‌ها، اشتیاق من به بازی‌های ویدیویی اغلب به Pitfall!، River Raid و Kaboom! نسبت داده می‌شود. من آن بازی‌های Atari 2600 را دوست دارم، اما اولین بازی که تخیل من را به خود جلب کرد، Mystery House بود که توسط روبرتا و کن ویلیامز ساخته شد. وقتی در دانشگاه میشیگان در کالج بودم، آن را شب‌به‌شب در Apple II قرضی بازی کردم.

Mystery House یک ماجراجویی متنی با برخی گرافیک های بدوی مبتنی بر جن بود. (به طور مناسب، ما اکنون صاحب Mystery House و شرکتی که آن را منتشر کرده است، Sierra On Line هستیم.) دنیایی که بازی در آن انجام می شد تا حد زیادی به تخیل بازیکن واگذار شده بود. من دنیاهای غنی و وسیع با انواع زندگی متحرک و تعاملی را متصور شدم که بازیکنان را قادر می‌سازد تا آرزوهای متنوع خود را برآورده کنند - همه در یک جهان شبیه‌سازی شده که امکانات نامحدودی برای چالش، اتصال و سرگرمی ارائه می‌دهد.

چهل سال بعد، در حالی که آخرین روز رهبری من در این شرکت نزدیک‌تر می‌شود، از اینکه افراد با استعداد شرکت ما تا چه حد برای درک پتانسیل عظیم بازی‌ها پیش رفته‌اند، شگفت‌زده می‌شوم. شما یک نوع سرگرمی سرگرم کننده را به جذاب ترین رسانه جهان تبدیل کرده اید. این افتخار زندگی من بود که در کنار شما کار کنم، زیرا جذابیت بازی ها را گسترش دادیم.

شاید مهمترین بخش کار من کمک به گرد هم آوردن افراد با استعداد، فراهم کردن بهترین منابع ممکن و ایجاد محیطی بوده است که الهام بخش خلاقیت و تعهد تزلزل ناپذیر به تعالی بوده است.

من نمی توانم به اندازه کافی غرور خود را به افرادی که به موفقیت ما کمک می کنند و همه کسانی که در طول 32 سال رهبری من در این شرکت کمک کرده اند ابراز کنم.

ما اکنون بخشی از تحسین برانگیزترین شرکت جهان هستیم. این یک تصادف نیست

فیل اسپنسر چندین دهه است که از جادوی ABK قدردانی کرده است. وقتی دو سال پیش به من و برایان نزدیک شد و پیشنهاد خرید شرکت را داد، بلافاصله آشکار شد که ترکیب کسب و کار ما به ما امکان می‌دهد تا با افزایش فهرست رقبای توانمند و دارای منابع، پیشتاز باشیم.

فیل ارزش های ما را به اشتراک می گذارد و استعدادهای ما را تشخیص می دهد. او مشتاق بازی های ما و افرادی است که آنها را می سازند. او جاه طلبی جسورانه ای دارد.

همانطور که به فصل هیجان انگیز بعدی خود می رویم، نمی توانید در دستان بهتری باشید.

من همیشه از افرادی که به طور خستگی ناپذیر در ساختن این شرکت کمک کردند عمیقا سپاسگزار خواهم بود و مطمئن هستم که شما همچنان از طریق قدرت بازی باعث شادی و اتحاد مردم خواهید شد.

با سپاس و قدردانی،

بابی کوتیک

Kotick در سال 1991 مدیر عامل Activision شد و پیشگام رشد شرکت به یکی از بزرگترین ناشران در صنعت بوده است. مهمتر از همه، او خرید Vivendi Games را رهبری کرد که منجر به ادغام با بلیزارد در سال 2008 شد. علیرغم موفقیت مالی عظیمی که او برای شرکت طراحی کرد، Kotick به دلیل اشباع بیش از حد بازار با فرنچایزهای محبوبی مانند Call of Duty و گیتار مورد انتقاد قرار گرفت. قهرمان. اخیراً، او در جریان رسوایی سوء استفاده جنسی/تبعیض اکتیویژن بلیزارد که در تابستان 2021 آغاز شد، مورد انتقاد قرار گرفت، جایی که او متهم به نادیده گرفتن تعدادی از شکایات آزار و اذیت کارمندان برای سال‌ها شد و باعث شد که بسیاری از کارمندان و طرفداران خواهان استعفای او شوند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در ایمیلی به کارکنان Activision Blizzard که در مورد تغییرات سازمانی به اشتراک گذاشته شده توسط The Verge صحبت می‌کرد، این موضوع را در مورد خروج Kotick بیان کرد.

تحت نظارت بابی، اکتیویژن بلیزارد در تجسم‌های متعدد خود ستونی پایدار از بازی‌های ویدیویی بوده است. چه Call of Duty، World of Warcraft، Candy Crush Saga یا هر تعداد دیگری از عنوان‌ها، تیم‌های او فرنچایزهای محبوبی ایجاد کرده‌اند و صدها میلیون بازیکن را برای دهه‌ها سرگرم کرده‌اند. می‌خواهم از بابی تشکر کنم - برای مشارکت ارزشمندش در این صنعت، مشارکتش در بستن خرید اکتیویژن بلیزارد و همکاری‌اش پس از پایان نزدیک - و برای او و خانواده‌اش در فصل بعدی بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

نظر شما درباره جدایی بابی کوتیک چیست و فکر می‌کنید چه معنایی برای اکتیویژن بلیزارد در آینده خواهد داشت؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

منبع : gameinformer

نظردهی (بدون نیاز به عضویت)
ثبت


    نظرات