فروش پلی استیشن 5 از 50 میلیون دستگاه فراتر رفت

سونی اعلام کرده است که پلی استیشن 5 به فروش بیش از 50 میلیون دستگاه رسیده است. این نقطه عطف فقط با گذشت سه سال از چرخه زندگی خود به دست آورد.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، از زمان عرضه این کنسول در نوامبر 2020، بیش از 50 میلیون کنسول تا 9 دسامبر 2023 خریداری شده است. در ماه جولای، سونی اعلام کرد که PS5 بیش از 40 میلیون دستگاه فروخته است، به این معنی که تقریباً 10 میلیون کنسول بیشتر در 4 تا 5 ماه گذشته فروخته شده است.

فصل تعطیلات احتمالاً سهم زیادی در ایجاد این اتفاق دارد. علاوه بر این، انتشار ماه اکتبر بازی انحصاری PS5 Marvel’s Spider-Man 2 بدون شک بازیکنان را به سمت گرفتن کنسول سوق داد.

این اتفاق راهی خوب برای پایان دادن به سال 2023 شلوغ برای سونی است. سخت‌افزار جدیدی را با پلی‌استیشن VR2، پورتال پلی‌استیشن و یک PS5 کوچک‌تر راه‌اندازی کرد. همچنین دارای انحصاری های شخص ثالث مانند Final Fantasy XVI بود و برای چند ماه تنها پلتفرم بازی Baldur’s Gate 3 بود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

مشتاقیم بدانیم که حرکت این کنسول تا سال 2024 چگونه پیش می رود. تاکنون، خروجی شخص اول سونی شامل The Last of Us Part II Remastered است که در ژانویه وارد بازار می شود. انحصاری های شخص ثالث اعلام شده شامل Final Fantasy VII Rebirth در فوریه (آخرین داستان جلد GI) و Team Ninja’s Rise of the Rōnin در ماه مارس عرضه می شوند. ما کنجکاو هستیم که ببینیم سونی در سال آینده چه چیز دیگری در آستین دارد.

منبع : gameinformer

نظردهی (بدون نیاز به عضویت)
ثبت


    نظرات