یوبی سافت توسط هکرها هدف قرار گرفت

 

شرکت های Gamedev اخیراً قربانیان مکرر هکرها شده اند. آخرین هدف این نوع حمله ها،  یوبی سافت بود.

گروه امنیت سایبری VX-Underground گزارش داد که بر اساس اطلاعات خود، سرورهای یوبی سافت در 20 دسامبر هک شدند. گفته می شود هکرها به داده های سرویس ها و سیستم هایی مانند Microsoft Teams، Confluence و MongoDB دسترسی پیدا کرده اند.

هکرها سعی کردند در مجموع حدود 900 گیگابایت فایل از جمله اطلاعات کاربران تیم Rainbow Six: Siege را سرقت کنند، اما قبل از رسیدن به هدفشان شناسایی شدند. با این حال، مشخص نیست که آنها چیزی به دست نیاورده‌اند یا اینکه موفق شده‌اند برخی از داده‌ها را دانلود کنند.

خود یوبی سافت چیزی را تایید نمی کند. این شرکت تنها اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به حمله است.

لازم به ذکر است که این اولین بار نیست که یوبی سافت هدف چنین حملاتی قرار می گیرد. در سال 2020، هکرها، کد Watch Dogs Legion را سرقت کردند.

به یاد بیاورید که معروف ترین مورد از این نوع حملات در هفته های اخیر هک سرورهای Insomniac Games بود که در نتیجه آن، مطالبی از نسخه اولیه بازی Marvel's Wolverine به سرقت رفت و به اینترنت درز کرد.در این سرقت همچنین اطلاعات شخصی محرمانه کارمندان نیز به سرقت رفته است.

در این میان معروف ترین اقدام هک سال های اخیر در صنعت بازی، هک سرورهای Rockstar Games بود که منجر به درز مطالبی از Grand Theft Auto VI شد. 

منبع : gamepressure

نظردهی (بدون نیاز به عضویت)
ثبت


    نظرات