شرکت بانجی بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد

بانجی اعلام کرد که ۲۲۰ نفر از کارکنانش را اخراج کرده است. مدیرعامل بانجی، پیت پارسونز، در یک پست وبلاگی اعلام کرد که "افزایش هزینه‌های توسعه و تغییرات در صنعت به همراه شرایط اقتصادی پایدار" از دلایل اصلی این تصمیم هستند و از تغییرات مهمی که شرکت در آینده خواهد داشت، خبر داد.

این اخراج‌ها ۱۷ درصد از نیروی کار استودیو را شامل می‌شود و تمامی بخش‌های شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به ویژه نقش‌های اجرایی و رهبری ارشد. پارسونز اعلام کرد که کارکنان اخراج‌شده یک بسته خروجی سخاوتمندانه دریافت خواهند کرد که شامل پایان‌کار، پاداش و پوشش بیمه‌ای است. بانجی همچنین برنامه دارد در هفته‌های آینده جلسات عمومی کارکنان و ملاقات‌های تیمی و فردی برگزار کند تا مراحل بعدی را مشخص کند. پس از این اخراج‌ها، ۸۵۰ نفر از کارکنان باقی می‌مانند.

پارسونز نوشت: "من می‌دانم که این اخبار سخت است، به ویژه پس از موفقیت‌هایی که با The Final Shape داشته‌ایم. اما با توجه به واقعیت‌های اقتصادی گسترده‌تر در سال گذشته و پس از استفاده از تمامی گزینه‌های کاهش هزینه، این تصمیم ضروری شد تا استودیو و کسب‌وکار خود را با اهداف واقع‌بینانه‌تر و مالیات معقول‌تر متمرکز کنیم."

پارسونز همچنین از برنامه‌هایی برای افزایش تعامل بانجی با Sony Interactive Entertainment (SIE)، که در سال ۲۰۲۲ این استودیو را خریداری کرده است، خبر داد. اولین اقدام، انتقال ۱۵۵ نقش (۱۲ درصد از کارکنان) به SIE در طول چندین ماه آینده است. بانجی اعلام کرد که این کار به آن‌ها امکان داده است که استعدادهای بیشتری را که در غیر این صورت تحت تأثیر اخراج‌های امروز قرار می‌گرفتند، نجات دهند.

دومین اقدام، همکاری با PlayStation Studios برای تشکیل یک استودیوی جدید داخلی است که یکی از پروژه‌های ابتدایی خود را ادامه دهد. بانجی این عنوان را به‌عنوان "یک بازی اکشن در یک دنیای علمی-فانتزی جدید" توصیف می‌کند.

پارسونز سپس توضیح داد که چگونه بانجی خود را در این موقعیت دشوار یافت. او توضیح داد که هدف تیم، عرضه بازی‌ها در "سه فرانچایز پایدار و جهانی" بود و چندین پروژه ابتدایی را برای دستیابی به این هدف شروع کرد. با این حال، بانجی خیلی زود خود را بیش از حد متحمل فشار یافت. این امر ساختارهای حمایتی را به اندازه‌ای بزرگتر کرد که از نظر مالی قابل پشتیبانی نبود، به ویژه با توجه به توسعه مداوم دو عنوان بزرگ در Destiny 2 و Marathon.

پارسونز همچنین به این نکته اشاره کرد که این توسعه سریع با یک کاهش اقتصادی گسترده‌تر، رکود شدید در صنعت بازی‌ها، استقبال مختلط از Destiny 2: Lightfall و نیاز به اختصاص زمان بیشتر برای توسعه The Final Shape و Marathon به منظور اطمینان از کیفیت بالا، برخورد کرد. "ما بیش از حد بلندپرواز بودیم، حاشیه‌های ایمنی مالی ما بیش از حد انتظار شد و شروع به کار کردن با ضرر کردیم"، پارسونز بیان کرد.

"پس از اینکه این مسیر جدید روشن شد، ما می‌دانستیم که باید مسیر و سرعت خود را تغییر دهیم و همه تلاش‌های ممکن را انجام دادیم تا از نتیجه امروز جلوگیری کنیم"، پارسونز نوشت. "حتی با تلاش‌های گسترده‌ای که از سوی رهبری و تیم‌های محصول برای حل مشکلات مالی ما صورت گرفت، این اقدامات به‌تنهایی کافی نبودند."

این اخراج‌ها حدود هشت ماه پس از اینکه استودیو ۱۰۰ نفر از کارکنان خود را در اکتبر گذشته کاهش داد، اتفاق افتاد و دومین باری است که از زمان خریداری توسط سونی، اخراج‌ها صورت می‌گیرد. این وضعیت نشان‌دهنده موج دیگری از کاهش مشاغل در صنعت بازی‌ها است که از سال گذشته شدت گرفته است، و امیدواریم که کارکنان متأثر بتوانند به زودی به کارهای جدید دست یابند.
منبع : gameinformer



نظردهی
ثبت


    نظرات