دیابلو ۴ به طور کامل نحوه‌ی مدیریت سختی بازی را تغییر می‌دهد

دیابلو ۴ همزمان با انتشار بسته‌ی گسترشی Vessel of Hatred، تغییرات بزرگی را دریافت خواهد کرد. این تغییرات شامل بازسازی کامل سیستم سختی بازی و پایان‌بازی می‌شود.

طبق اعلامیه‌ای که در جریان یک پخش زنده طولانی اعلام شد، بلیزارد اعلام کرده است که سیستم سختی فعلی دیابلو ۴ با نام World Tiers حذف خواهد شد. به جای آن، سیستمی مشابه دیابلو ۳ معرفی خواهد شد. بازیکنان ابتدا از سطح‌های Normal، Hard، Expert و Penitent عبور کرده و سپس به سختی Torment 1 که آغاز پایان‌بازی است، می‌رسند. هر سطح سختی، تجربه و طلا بیشتری به بازیکنان می‌دهد.

باز کردن سختی‌های جدید Torment به طور مستقیم به پیشرفت در فعالیت پایان‌بازی Pit که در به‌روزرسانی Loot Reborn اوایل امسال معرفی شد، بستگی دارد. در مجموع چهار سطح سختی Torment وجود خواهد داشت که هر یک چالش بیشتری را به همراه دارد. بازیکنان تنها پس از فتح Tier 20 در Pit قادر به باز کردن Torment 1 خواهند بود، و سختی‌های بعدی هر ۱۵ سطح Pit باز می‌شوند. بالاترین سطح Pit به Tier 100 خواهد رسید، اما هر Tier نسبت به نسخه فعلی بازی چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

در سختی Torment، بازیکنان به بهترین آیتم‌ها دست پیدا می‌کنند. آیتم‌های Sacred به طور کامل حذف خواهند شد، در حالی که آیتم‌های Ancestral دوباره طراحی شده‌اند تا تنها در سختی‌های Torment ظاهر شوند و نادرتر باشند. با این حال، این آیتم‌ها بسیار قدرتمندتر خواهند بود، زیرا دارای یک ویژگی Greater Affix تضمینی و قدرت‌های افسانه‌ای قوی‌تری خواهند بود. سطوح بالاتر Torment تعداد بیشتری از آیتم‌های Ancestral را به عنوان پاداش می‌دهند و بازیکنانی را که بالاترین سختی‌های بازی را به چالش می‌کشند، تشویق می‌کنند.

بلیزارد اعلام کرده که این تغییرات به منظور یکنواخت‌تر کردن تجربه‌ی بازی در محتوای مختلف آن است، به جای اینکه در نسخه‌ی فعلی بازی، سختی به‌طور گسترده بسته به فعالیت پایان‌بازی متغیر باشد.

تغییرات در سختی با تغییرات آینده در سیستم سطح‌بندی و پاراگون دیابلو ۴ همراه خواهد بود. سقف سطح در به‌روزرسانی ۲.۰ به ۶۰ کاهش می‌یابد (از ۱۰۰)، و امتیازهای پاراگون که از طریق سطح‌بندی به دست می‌آیند، در بین همه شخصیت‌های یک سرور، مانند سرورهای Eternal، Hardcore، و Seasonal، مشترک خواهند بود. همانطور که بازیکنان پیش‌بینی کرده‌اند، این تغییر با کاهش اعداد و مقادیر برای آسیب و سلامتی همراه خواهد بود تا بازی خواناتر شود و دشمنان به جای تریلیون‌ها سلامتی و بازیکنان به جای میلیاردها آسیب، مقادیر قابل فهم‌تری داشته باشند.

بازیکنان در این به‌روزرسانی قادر خواهند بود امتیازهای بیشتری از پاراگون کسب کنند، اما محدودیتی برای پنج صفحه پاراگون وجود خواهد داشت. بلیزارد اعلام کرده که این تغییر به منظور تشویق بازیکنان به پر کردن هر صفحه بیشتر است، به جای اینکه تنها به سرعت به هر گره Glyph برسند. هر کلاس یک صفحه جدید دریافت خواهد کرد و هر صفحه موجود نیز متناسب با تغییرات دوباره متعادل خواهد شد.

با انتشار Vessel of Hatred، Glyphهای پاراگون از طریق فعالیت Pit به‌روزرسانی خواهند شد، به جای سیاه‌چاله‌های Nightmare (که به جای آن‌ها مواد Masterwork به عنوان پاداش داده می‌شود). به جای سیستم XP برای ارتقاء Glyphها، یک سیستم احتمال یا شکست وجود خواهد داشت، که بازیکنان در صورت تکمیل یک سطح Pit که ۱۰ سطح یا بیشتر از سطح فعلی Glyph بالاتر است، یک شانس تضمینی برای ارتقاء Glyph خواهند داشت و در تکمیل سطوح Pit پایین‌تر احتمال کمتری برای موفقیت خواهند داشت. Glyphها یک حداکثر رتبه جدید ۱۰۰ خواهند داشت و در رتبه‌های ۱۵ و ۴۶ شعاع آن‌ها افزایش می‌یابد. رتبه ۴۶ نیز Glyph را به یک Glyph افسانه‌ای ارتقاء می‌دهد، که پس از آن یک پاداش آماری قدرتمند و چند برابری به دست می‌آورد.

تمام این تغییرات علاوه بر کلاس جدید Vessel of Hatred به نام Spiritborn، مهارت‌های جدید برای هر کلاس، بازگشت مزدوران، اضافه شدن کلمات جادویی از دیابلو ۲ و یک سیاه‌چاله پایان‌بازی گروهی جدید به نام Dark Citadel خواهد بود. دیابلو ۴: Vessel of Hatred در تاریخ ۸ اکتبر منتشر می‌شود.

منبع : gamespot



نظردهی
ثبت


    نظرات