انتشار نسخه ایکس‌باکس بازی به دلیل عدم پاسخگویی مایکروسافت به طور نامحدود به تأخیر افتاده است

استودیوی Jyamma Games، سازنده بازی الهام‌گرفته از ایتالیا به نام Enotria: The Last Song، اعلام کرده که به دلیل عدم پاسخگویی مایکروسافت، نسخه ایکس‌باکس این بازی به طور نامحدود به تعویق افتاده است.

به گفته جکی گرکو، مدیرعامل استودیوی Jyamma، در یک پست در دیسکورد (از طریق Windows Central)، نسخه ایکس‌باکس این بازی آماده ارسال است. اما ظاهراً مایکروسافت پیش از تاریخ انتشار بازی در ۱۸ سپتامبر، به ارسال این استودیو پاسخی نداده است.

در بیانیه‌ای از سوی Jyamma Games آمده است: «ما معتقدیم ایکس‌باکس جامعه گیمرهای بزرگی دارد و ما دوست داریم بازی Enotria را هرچه سریع‌تر روی پلتفرم شما منتشر کنیم، زیرا برای تحقق این هدف پول و منابع زیادی صرف کرده‌ایم، اما این کار تقریباً غیرممکن شده چون مایکروسافت ماه‌ها طول می‌کشد تا به ما که بازی را آماده ارسال داریم، پاسخ دهد. اگر دوست دارید کمک کنید، لطفاً ایکس‌باکس را از وضعیت ما مطلع کنید. اگر ما یک مدیر حساب اختصاصی ایکس‌باکس داشتیم، این مشکل وجود نداشت. از شما بسیار سپاسگزاریم!»

ایکس‌باکس به دلایل مختلف شاهد آن بوده که تعدادی از بازی‌ها حداقل در زمان انتشار، این پلتفرم را نادیده گرفته‌اند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که بازی Black Myth: Wukong با سونی قراردادی انحصاری و غیرعلنی دارد، هرچند گزارش‌های دیگری این موضوع را رد می‌کنند. همچنین بازسازی‌های کپکام مانند Ace Attorney Investigations و Capcom Fighting Game Collection در ابتدا از ایکس‌باکس صرف‌نظر کردند. با این حال، کپکام اعلام کرد که پس از مذاکرات فنی با مایکروسافت، هر دو بازی در سال ۲۰۲۵ به ایکس‌باکس خواهند آمد.

مایکروسافت نیاز به برابری ویژگی‌ها و انتشار همزمان در هر دو کنسول سری S و سری X دارد که این امر نیز به تأخیرها منجر شده است. معروف‌ترین مثال آن بازی Baldur's Gate 3 بود که به دلیل مشکلات فنی مرتبط با نسخه سری S، سال گذشته دیرتر برای ایکس‌باکس منتشر شد. اما این مسئله در مورد Enotria صدق نمی‌کند، زیرا سازنده در توییتر گفته است: «این مشکل مربوط به عملکرد نیست؛ بازی بهتر از حد انتظار روی سری S و بسیار خوب روی سری X اجرا می‌شود، اما ما نمی‌توانیم روند ارسال را طی کنیم و پاسخ از مایکروسافت ممکن است تا دو ماه طول بکشد.»

منبع : gamespot



نظردهی
ثبت


    نظرات