بررسی «آگاتا آل آلونگ» - شروعی عالی برای این سفر جادوگری
اوایل سال 2021، دنیای سینمایی مارول دوران پس از «انگما» را با سریال «وانداویژن» آغاز کرد؛ سریالی که در ابتدا سرگرمکننده بود ولی به تدریج به بینظمی گرایش پیدا کرد، درست مثل تقریبا همه سریالهای دنیای سینمایی مارول در ادامه. حالا «آگاتا هارکنس» (با بازی کاترین هان)، شخصیت شرور اصلی «وانداویژن»، با داستانی جدید بازگشته و تا به حال، با چهار قسمت نمایش داده شده به منتقدان، یکی از سرگرمکنندهترین و به خوبی روایت شدهترین داستانها در حافظه اخیر دنیای سینمایی مارول است.
«آگاتا آل آلونگ» با آگاتا که هنوز در نوعی توهم باقی مانده در «وستویو» گیر افتاده آغاز میشود. او یک کارآگاه پلیس است که به دلیل تعلیق بدون حقوق در ناامیدی غوطهور شده و باید برای تحقیق درباره یک قتل بازگردانده شود. این پرونده پر از نشانههایی است که به آگاتا کمک میکند تا به واقعیت برگردد، مانند گردنبند جادوگریاش که قرنها قدمت دارد. پس از دخالت یک جادوگر دیگر به نام «ریو ویدال» (با بازی آوبری پلازا) و یک پسر نوجوان مرموز (با بازی جو لاک)، آگاتا از این توهم فرار میکند.
اما او هیچ قدرتی ندارد و ریو به علت کینهای قدیمی میخواهد او را بکشد. برای فرار از خشم ریو و گروهی از جادوگران به نام «سالم 7»، آگاتا نیاز دارد تا یک گروه جدید از جادوگران را جمع آوری کرده و به جاده افسانهای جادوگران برود. او معتقد است که این سفر به او کمک خواهد کرد تا «بنفشهاش را پس بگیرد»، همانطور که در قسمت اول میگوید.
دو قسمت اول به همین مقدمه و استخدام گروه جدید آگاتا اختصاص دارد که شامل جادوگران دیگر طرد شدهای مانند «لیا کالدرو» (با بازی پتی لوپون)، که به عنوان یک فالگیر در مرکز خرید مشغول به کار است، «جنیفر کاله» (با بازی ساشیر زاماتا)، استاد معجونسازی که اکنون در زمینه لوازم آرایشی فعالیت میکند زیرا جادوگریاش به مدت صد سال مهر و موم شده؛ «آلیس وو گالیور» (با بازی علی آن)، نگهبان فروشگاه در مرکز خرید که جادوگری را از مادرش به ارث برده و هیچگاه واقعا به عنوان یک جادوگر عمل نکرده است؛ و «خانم هارت» (با بازی دبرا جو روپ)، که ممکن است به واقع جادوگر نباشد، اما آنقدر جذاب است که نخواهیم نگرانی زیادی در این مورد داشته باشیم.
ترکیب بازیگران فوقالعاده است و شیمی خوبی دارند. هان و لوپون سنگین وزنهای سریال هستند، اما زاماتا، که از بازیگران «SNL» است، ممکن است سلاح مخفی باشد زیرا او تقریباً به خوبی در انتقال بین شوخی و درام عمل میکند. آن نقش سختی دارد زیرا آلیس، که در تمام سالهای بزرگسالیاش بدشانس بوده، بیشتر از دیگر جادوگران محتاط است، اما این خستگی را به خوبی به نمایش میگذارد. و اگرچه پلازا تا قسمت چهارم به عنوان شخصیت اصلی ظاهر نمیشود، توانایی او در ایجاد خشکی کلامی مکمل فوقالعادهای برای سایر اعضای این گروه است و کشش جنسی او با هان فوقالعاده است، نه تنها به این دلیل که هر دو در کار خود خوب هستند، بلکه به این دلیل که دنیای سینمایی مارول به طرز خندهداری کمبود محتوای جنسی دارد و بنابراین وجود این احساسات انسانی واقعی در قصه، فوقالعاده است.
پس از اینکه گروه جدید تشکیل شده است، بالاخره به جاده جادوگران میرویم، با هر قسمت که گروه را مجبور میکند از Trial خطرناک زندگی عبور کنند که اگر نتوانند با هم کار کنند، همه آنها کشته خواهند شد. از این نقطه به بعد، «آگاتا آل آلونگ» اساساً ساختار فیلمهای «Escape Room» را به خود میگیرد، با هر آزمون به عنوان یک اتاق جدید که باید معماهای آن را حل کنند. اگر این مقایسه به نظر شما بیمحتوا به نظر برسد، این نکته را در نظر بگیرید: آزمون اول با خزیدن جادوگران ما از طریق یک فر و پر شدن اتاق آنها از آب به پایان میرسد. البته این مقایسه منفی نیست؛ فیلمهای Escape Room سرگرمکننده هستند و ارزش الهامگیری دارند و «آگاتا آل آلونگ» به خوبی این کار را انجام میدهد.
اما بر خلاف Escape Room، این آزمونها مخصوص افرادی است که آنها را تجربه میکنند، و در نتیجه آسیبهای عمیقی که هر یک از جادوگران، و پسر مرموز که در حال همراهی است، باید به طور مستقیم با آنها روبرو شوند. این آزمونها ابتدا سعی دارند آنها را به صورت عاطفی و ذهنی به شکست بکشانند و سپس به صورت جسمی با کشتن آنها. و با توجه به نوع افرادی که در اینجا صحبت میکنیم
منبع : gamespot