تیرانداز جدید ایکس‌باکس Blindfire با گیم‌پلی در تاریکی از امروز قابل بازی است

یک بازی چندنفره جدید به سبک تیراندازی اول‌شخص به نام Blindfire در آخرین رویداد Xbox Partner Preview معرفی شد. اگرچه بازی‌های تیراندازی چندنفره بسیار رایج هستند، اما این بازی با یک ویژگی منحصربه‌فرد ارائه شده که آن را متمایز می‌کند: این بازی تقریباً به‌طور کامل در تاریکی جریان دارد.

Blindfire از امروز به‌صورت دسترسی اولیه از طریق برنامه Xbox Game Preview برای کنسول‌های Xbox Series X|S و رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود. طبق وبلاگ Xbox Wire، ایده اصلی بازی تمرکز بر روی "بازی آرام‌تر و تاکتیکی‌تر" است. محیط‌های چندنفره این بازی تقریباً به‌طور کامل در سایه‌ها قرار دارند و از آنجا که صدای تیراندازی و نور ناشی از شلیک سلاح بلافاصله موقعیت شما را فاش می‌کند، بازیکنان باید با دقت بیشتری زمان درگیری با دشمن را انتخاب کنند. مت دانتورن، طراح اصلی بازی در استودیو Double Eleven می‌گوید که بازیکنان حتی می‌توانند بین یک بارگذاری سریع و پرسروصدا یا بارگذاری کندتر و بی‌صدا یکی را انتخاب کنند، که نشان‌دهنده اهمیت صدا در این بازی است. دانتورن می‌گوید: "چیزی که به نظر من در مورد این ایده زیباست، سادگی و خالص بودن آن است. هیچ پیچیدگی اضافی وجود ندارد و می‌توان مفهوم اصلی بازی را در یک جمله توضیح داد: 'اتاق تاریک است، شما یک اسلحه دارید، دشمنانتان هم همین‌طور... موفق باشید!'"

حالت اصلی بازی که Bodycount نام دارد، به دو شکل رقابت آزاد و تیمی عرضه می‌شود. این حالت شامل پنج دور است و در هر دور بازیکنان فقط یک جان دارند. این امر باعث می‌شود بازی به یک نبرد هیجان‌انگیز بین شکارچی و شکار تبدیل شود، زیرا بازیکنان در تاریکی یکدیگر را تعقیب می‌کنند. البته، تنها پنهان شدن در گوشه‌های تاریک باعث پیروزی نخواهد شد. بازیکنانی که به دنبال درگیری می‌روند، با انجام چندین کشتار، شلیک به سر یا کسب اولین کشتار بازی، امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد، اما بازیکنانی که بدون آسیب دیدن زنده می‌مانند نیز پاداش خواهند گرفت.

دانتورن می‌گوید: "کشتن در این بازی بیشتر از مهارت تیراندازی، به استفاده هوشمندانه از نشانه‌های محیطی بستگی دارد. باید با دقت حرکت کنید، به صداها گوش دهید و درباره اینکه کدام دشمن را هدف قرار دهید و چه کسی ممکن است در تاریکی منتظر باشد تا شما را نابود کند، فکر کنید. این یک چالش منحصربه‌فرد است که شما را وادار می‌کند به شیوه‌ای متفاوت بازی کنید."

در طول یک مسابقه، چراغ‌های محیط به‌تدریج روشن می‌شوند، شبیه به دایره‌ای که در بازی‌های Battle Royale فضا را محدود می‌کند. این چراغ‌ها بازیکنان را مجبور می‌کنند از گوشه‌های تاریک بیرون بیایند و به سمت مرکز نقشه حرکت کنند، جایی که بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

بازیکنان در تمام مدت مسابقه کاملاً در تاریکی نخواهند بود. هر بازیکن می‌تواند از یک توانایی به نام Echo استفاده کند که به طور موقت محیط اطراف خود را نشان می‌دهد. اگر Echo موقعیت یک دشمن را فاش کند، آخرین موقعیت شناخته شده او را نشان خواهد داد و می‌تواند به شکار او کمک کند.

در زمان عرضه اولیه بازی در Xbox Preview، تنها دو سلاح در دسترس خواهد بود: یک تپانچه قوی و دقیق و یک شات‌گان مخصوص فاصله نزدیک. دانتورن می‌گوید که اگرچه سلاح‌های جدیدی به‌مرور اضافه خواهند شد، اما هدف این است که "بارگذاری تجهیزات" از بین برود و موفقیت بیشتر به "استراتژی و اجرای دقیق" وابسته باشد تا اینکه چه تجهیزاتی به همراه دارید.

سایر اعلامیه‌های مهم در Xbox Partner Preview شامل رونمایی از اولین بازی چندنفره استودیوی Remedy Entertainment به نام FBC Firebreak بود که از روز اول در Game Pass در کنار بازی‌هایی مانند Subnautica 2 عرضه خواهد شد.

منبع : gamespot



نظردهی
ثبت


    نظرات